brązowa tarcza 2021

Odwiedziło nas

35770943

Your IP: 216.73.216.163
Dziś jest: 2025-12-21


bip

Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością dla Kształcenia Morskiego

iso_9001

FaceBookTwitter

 

logo projektu W drodze ku lepszej przyszłości szczecińskich szkół zawodowych - etap I
Z OSTATNIEJ CHWILI - Ruszamy z realizacją projektu
„W drodze ku lepszej przyszłości szczecińskich szkół zawodowych - etap I”

Więcej informacji o projekcie

Chcesz wziąć udział w rekrutacji do projektu ?
Kliknij poniżej w kafelek "projekty unijne w zcemip" i daj sobie szansę na zdobycie dodatkowytch umiejętności.

 

lista podręczników 2025

Rok szkolny 2025/2026

 

projekty 2025
Ścieżka ku ekologicznej wiedzy: program edukacyjny

 

projekty 2025
Rozwój osobisty kluczem do sukcesu ...

 



Strona główna

Debata techniczna w formie debaty oksfordzkiej – farmy wiatrowe pod lupą

W naszej szkole odbyła się debata techniczna w formie debaty oksfordzkiej, poświęcona jednemu z kluczowych zagadnień współczesnej energetyki – odnawialnym źródłom energii, ze szczególnym uwzględnieniem farm wiatrowych. Wydarzenie zgromadziło uczniów klas o profilu mechatronicznym oraz zaproszonych gości, stając się okazją do merytorycznej dyskusji, wymiany argumentów i kształtowania kompetencji obywatelskich.
W debacie udział wzięły klasy: 3TmeA, 3TmeB, 4Tme oraz 3a. Organizatorami i gospodarzami wydarzenia była klasa 3TmeA wraz ze swoim wychowawcą, Pawłem Morańskim, który czuwał nad przebiegiem całego spotkania.
Swoją obecnością debatę zaszczycili dyrektor Joanna Grębosz-Cichocka oraz dyrektor Wacław Kuźma, podkreślając rangę wydarzenia i znaczenie podejmowanej tematyki dla edukacji technicznej i obywatelskiej młodzieży.
Debata przebiegała zgodnie z zaplanowanym harmonogramem:
  1. Przywitanie uczestników i gości – oficjalne otwarcie wydarzenia oraz wprowadzenie w tematykę debaty.
  2. Prezentacja dotycząca farm wiatrowych – uczniowie przedstawili podstawowe informacje techniczne, środowiskowe i ekonomiczne związane z energetyką wiatrową.
  3. Debata „ekspertów” – zasadnicza część spotkania, prowadzona zgodnie z regułami debaty oksfordzkiej. Uczestnicy prezentowali argumenty „za” i „przeciw” postawionej tezie, odnosząc się do danych technicznych, uwarunkowań geograficznych oraz aspektów społecznych i środowiskowych.
  4. Pytania od widzów – publiczność aktywnie włączyła się w dyskusję, zadając pytania i zgłaszając własne refleksje.
Tezą debaty było stwierdzenie: „Polskie wybrzeże jest najlepszym miejscem na budowanie farm wiatrowych”.
Po wysłuchaniu argumentów obu stron oraz analizie przedstawionych danych, w toku debaty teza została ostatecznie obalona. Dyskusja pokazała, że choć polskie wybrzeże posiada istotny potencjał dla energetyki wiatrowej, nie jest ono jednoznacznie najlepszym ani jedynym rozwiązaniem, a decyzje inwestycyjne powinny uwzględniać szerszy kontekst techniczny, środowiskowy i społeczny.
Debata była nie tylko wartościowym wydarzeniem edukacyjnym, ale także doskonałą lekcją krytycznego myślenia, kultury dyskusji i pracy zespołowej. Uczniowie mieli okazję wcielić się w role ekspertów, argumentować swoje stanowiska i konfrontować je z opiniami innych.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, organizatorom oraz zaproszonym gościom za zaangażowanie i wysoki poziom merytoryczny debaty. Takie inicjatywy pokazują, że zagadnienia nowoczesnych technologii i odnawialnych źródeł energii mogą być doskonałym pretekstem do nauki poprzez dialog i refleksję.
 
- Technikum Morskie i Politechnicznej -

- Branżowa Szkoła I stopnia -

- LO dla Dorosłych - Szkoła Policealna dla Dorosłych -

KONTAKT: 71-699 Szczecin, ul. Hoża 6, tel. 91-44-20-933 fax.: 91-44-20-516 e-mail: sekretariat@zce.szczecin.pl